en måndag när kockan har blivit 8.00

Måndag igen. Ännu en ny vecka är kommen och ännu en vecka av ens liv har gått. Detta framkallar ångest hos mig. Magen knyter sig, femtiotusen saker att göra denna vecka och jag tröstar mig med att jag bara har ett liv, ta en dag i taget och att när jag väl har utfört vad jag ska är det över.
Barnen är på väg till skolan, maken likaså. Nere på gatan är människor på väg till sina destinationer, ja just det; till sina mål. Mål. Mål mål mål. Målmedvetna jävlar. 
Att titta ut genom fönstret är ingen hit längre. De blad som ännu är kvar på träden har samma nyanser som områdets tegelhus och även om dimman har lagt sig kan man fortfarande ana dess doft. Hösten gör mig påmind om att jag har varit sjukskriven i ett år. Ett år av mitt "målsmedvedslösa" liv.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Hjärtat!



Tack, det behövdes verkligen, och vilka fina bilder! =)



Jag ska till banken när jag har fräshat till mig..Har försökt ta mig i kragen och sorterat upp lite tvätt, det känns lite bättre nu. Tänk vad lite städning kan hjälpa? Det är som terapi för mig.



Att dammsuga en sväng i lägenheten, gör mig så mycket gladare. Skumt?



Puss på dig!



Du är min allra bästaste vän! <3

2008-10-13 @ 09:59:04
URL: http://emmashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0