ordet är mitt

Hur många ord använder man i genomsnitt under en dag? Och hur många meningar bildas det av dessa? Jag gillar ord. Konstiga ord som man aldrig har hört förrut, exempelvis stoicism. Låter man ett ord upprepa sig långsamt i huvudet, ungefär som när man suger på en godisbit, kan det helt plötsligt kännas rätt mäktigt. Sedan finns det ord som kan låta och se konstiga ut; ögla - hur fult är inte det?

Som morsa använder man vissa ord och meningar flera gånger om dagen och har blivit ett slags mantra. Inget vidare för ens egna ordförråd som utvecklas med en mikroskopisk fart.

                                                      
                          

                                                          Topp 5-lista på meningar jag använder dagligen;

                                                          5: Plocka undan nu
                                                          4: Kan ni sluta bråka!
                                                          3: Hörde du vad jag sa?
                                                          2: Ett nej är ett nej.                         
                                                          1: Jag orkar inte mer... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0