det goda folket

Dagen blev inte så farlig så som jag befarade. Tror att det beror på att jag faktiskt har väldigt fina människor kring mig. Jag måste ta till mig det och bevara dessa goda hjärtan som de finaste juvelerna.

Under Tristans febergnäll fick jag ett telefonsamtal från Jennie, en av de få gamla vännerna som jag har kvar, dvs som har stått ut med mig i alla väder. Jag är världssämst på att höra av mig, dock tänker jag ofta på henne. Därför blir jag extra glad då hon ringer.
Strax efter jag hade lagt på luren ringer det på dörren, det är Anette med en jättepåse i handen. Påsen kommer från den finaste Tanja som jobbar tillsammans med mig. Hon hade köpt en vattenslang till mig då jag inte har en ute på träsket. Jag fick nästan hjärtfimmer av lycka. I vår ständiga ekonomiska kris är en vattenslang det sista man prioriterar.
Tack Tanja, 1000 gånger om!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0