det var bättre förr

Förra veckan beställde jag ett par jeans och idag sprang jag ivrigt till paketutlämningen för att hämta mitt nya kreditköp. Japp, den entusiasm likt ett barns vid julafton dog omedelbart jag drog upp jeansen från påsen. Jag trodde inte mina ögon, jag måste ha beställt fel, eller ännu mer troligt att jag har fått fel storlek.
Nej, det är mina siffror; 29/34.  Min första tanke är wienerkorv, sådan som sitter i par. Det måste vara ägglossning tänker jag, då blir man ju lite svullen. Men kalendern visar att så inte är fallet. Vad blir nästa ursäkt då? En akut vätskeansamling? Eller är byxorna felsydda?

Jag tror att jag packar brallorna och returnerar dem imorgon. För jag tänker fan inte acceptera att det faktiskt är jag som börjar hulla på mig efter två ungar och ett chokladberoende som smyger sig på om nätterna.
 


Detta är förresten jag, fast med 50 centimeter längre hår.

Kommentarer
Postat av: Tanja!

Snygging! :)

2009-04-01 @ 12:31:36
URL: http://n3v3r3ndingst0ry.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0