härmed klappar jag mig själv på axeln

Efter många om och men lyckades jag ta mig i kragen och spenderade eftermiddagen på det träsk som jag arrenderar. För det är verkligen ett träsk, jorden är jyttjig och det enda som växer är en massa ogräs som jag har försökt få bukt på i snart ett år. Tyvärr har Shrek inte visat sig ännu men annars var det full fart på andra kolonister. Deras trädgårdar börjar se riktigt prydliga ut och området har en underbar stalldoft av gödsel. Förresten är gödslet ett riktigt hett samtalsämne just nu bland proffsodlarna. I min träskiga förtvivlan ringde jag till vännen Anette som troget kom med en termos tröstkaffe och några äppersnurror. Så där satt vi i mitten av geggan i var sin solstol och avnjöt vårt kaffe i vårsolen och denna friska doft. Jag har enormt dåligt samvete för att jag inte orkar ha lika stort engagemang i odlingslotten.
 Efter att ha grävt måste man få belöna sig själv med att så lite frö. Idag blev det blomsterlin och ringblomma. Och pricken över i:et en rejäl flottpizza till mig då jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0